081220

Jag kan inte förstå att det är fyra dagar till jul. Ingen julkänsla alls än, jag är sjuk, ensam hemma och har tråkigt. Det faktum kunde lätt gjort att jag ätit en massa extra, för att jag tycker synd om mig själv. Det är precis vad som hände igår. Jag var till och med och handlade innan utan att jag köpte en massa onyttigheter. Så idag kan nog bli bra. Det enda irriterande är att jag inte kan träna när jag är sjuk. Det är konstigt det där med träning. Jag äter i genomsnitt mindre när jag tränar mycket. Jag är inte lika hungrig och inte lika sugen. Konstigt tycker jag. Man borde ju bli mer hungrig när man gör av med mer energi. Men tydligen inte..

Jag ska käka lunch om någon timme och jag måste erkänna att jag känner en stark motivation just nu. En bra känsla. Jag ska se till att den sitter i. Jag gjorde upp en planering över de närmaste veckorna. Med allt som är inplanerat med jobb och annat, också träning och liknande. Jag behöver en grund för att kunna lyckas.

Insåg också att det finns så mycket värre problem. Jag får ångest av att jag äter för mycket men jag ska kanske vara glad att det är så mina problem yttrar sig. Slötittar lite på SvenskaHjältar-galan (repris) och de pratade om alkolism precis. Jag ska kanske vara glad för att jag inte tar till värre saker, jag röker inte ens. Å andra sidan så gör ju inte denna vetskap det hela lättare. Jag mår ju fortfarande dåligt, även om jag vet att jag borde vara lycklig och glad åt mitt liv. Men jag vill ju  inte bara leva, jag vill få ut det bästa av livet.. Leva lyckligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0